Kas sanāk lētāk, braukt ar taksi, vai uzturēt savu auto?
Autors egleskoks @ 3 novembris, 2008
Neliels vingrinājums par tēmu “cik izmaksā automašīna”.
Pieņemsim, ka mēs nopērkam lietotu autiņu par kādiem 2000 LVL, ne pārāk vecu un ne pārāk jaunu. Braucam ar to kādus piecus gadus, beigās pārdodot par 1000 LVL. Tātad, 200 Ls zaudējums gadā. Nobraukumu rēķinam mērenu, kādus 15 000 km gadā, kas degvielā sastāda apmēram 150 x 8 litri/km = 1200 litri, izmaksas apmēram 1200 x 0.65 = 780 LVL gadā. Plus vēl apdrošināšana apmēram uz latiem 150, plus apmēram 1 remonts gadā uz latiem 150 (amortizatoru, eļļas, filtru, negaidīti salūzušu mezglu maiņa), ja mašīnu pārāk nelaužam. Viens vasaras un un viens ziemas riepu komplekts, 300 Ls uz 5 gadiem, 60 Ls gadā. Garāžas īre vismaz 30 LVL mēnesī (360 Ls gadā), ja Rīgā. Maksa par stāvvietu izmantošanu un CSN pārkāpumu soda naudām nerēķinam.
Kopā sanāk apmēram 200 + 780 + 150 + 150 + 60 + 360 = 1700 Ls/gadā, rēķinot pēc minimuma.
Ja sadala pa nedēļām, sanāk apmēram 32 Ls/nedēļā vai apmēram 130 Ls mēnesī. 32 lati nedēļā taksometram vai sabiedriskajam transportam
22 aprīlis, 2009 14:34
vispār taisnība, vāģī nekur daudz nebraucot ap 100 – 150ls mēnesī sanāca investēt. tāpēc tagad to vairs neremontēju, braucu ar velo, vilcienu, vai aizņemos vāģi ja ļoti vajag kaut ko smagu vest. jo mazāki ikmēneša regulārie izdevumi, jo cilvēks brīvāks:)
24 aprīlis, 2009 09:20
Jā, brīvība pati par sevi ir ieguvums…